پلان ویلایی دو طبقه

سایت پلان در این پلان یلایی دو طبقه ،دارای موقعیت دسترسی از جنوب می باشد و سازه آن به درخواست کارفرما اسکلت بنایی است.
درمورد سازه ساختمان ، در مشاوره های انجام شده در جلساتی که با کارفرما برگزار می شود;راهنمایی های لازم انجام می شود.سازه اسکلت بنایی از نظر کارشناسان خانه معمار مورد تایید نیست ;اما در نهایت همیشه این کارفرما است که تصمیم نهایی را برای انتخاب سازه می گیرد.
خانه معماردر این زمینه ،پیشنهاد می کند; مقاله اسکلت ساختمان|مقایسه ساختمان اسکلتی و بنایی را مطالعه فرمائید.

نمای مدرن ساختمان دو طبقه سایت پلان

این نقشه ساختمان مسی، در دو طبقه زیرزمین و همکف طراحی گردید.دیوارنسبی در جهت طول و عرض ساختمان رعایت شده .از آنجا که سازه ساختمان اسکلت بنایی می باشد ;لازم است درز انقطاعی در کنار دیوار گرفته شده که این کار باعث می شود ضریب ایمنی ساختمان بالاتر برود. 

نمای مدرن ساختمان دو طبقه طبقه زیرزمین

طبقه زیرزمین در پلان دو طبقه ویلایی

معمولا نوع کاربری هر فضا در مشاوره ها توسط کارفرما مشخص می شود. در این پلان ویلایی دو طبقه به خواست کارفرما طبقه زیر زمین کاربری انبار دارد و با دیوارهای برشی تفکیک شده.

اما!

تفکیک فضاها به گونه ای انجام شده که هر زمان کارفرما بخواهند به آسانی این طبقه قابل ست می شود.
تفکیک فضا در زیر زمین به این صورت می باشد:

 3 اتاق خواب به همراه آشپزخانه و دو نشیمن در این فضا طراحی شده.دستگاه پله مناسبی در گوشه غربی خانه قرار گرفت که راه ارتباطی راحتی را بین دو طبقه همکف و زیرزمین ایجاد کرده است.البته این طبقه از طریق پله های کنار حیاط هم دسترسی دارد و طبقه ای مستقل محسوب می شود.

نمای مدرن طبقه اول

طبقه همکف

طبقه همکف 3 خوابه طراحی شده .در طراحی این پلان ویلایی دو طبقه ریزفضاها به خوبی تعریف شده ; سعی شده کمترین پرتی فضا را داشته باشیم هر چند به دلیل استفاده ارز سازه اسکلت بنایی، درصدی از فضا در پی دیوار قرار گرفته .

اتاق خواب ها

طبقه همکف دارای سه اتاق خواب می باشد که دوتا از اتاق خواب ها در ضلع شمالی قرار دارد دو تا از اتاق ها در قسمت شمالی خانه قرار گرفتند.همانطور که می دانید ضلع شمالی از نور خوبی برخوردار نیست. موقعیت جغرافیایی شمال ایجاب کرد تا نورگیری مناسب بین دو اتاق طراحی شود تا نور کافی به داخل بتابد. اتاق خواب سوم در عرصه ی عمومی خانه طراحی شد که می شود از آن به عنوان اتاق مهمان هم استفاده کرد.

هچنین!

اتاق خواب ها هر کدام دارای کمدهای سرتاسری بزرگ هستند و مشکل کمبود فضا را برای ساکنین برطرف کرده اند.

نشیمن

تفکیک فضا ها در قسمت پذیرایی و آشپزخانه خیلی مهم است; اگر تفکیک ریزفضا ها به خوبی انجام نشده باشد، اعضای خانواده به خصوص خانم خانه دچار مشکل شود.
بهترین طراحی این است که فضای  نشیمن مهمان و اعضای خانواده تفکیک شده باشد; همچنین در کنار آشپزخانه نهار خوری در نظر گرفته شود .

در این پلان ویلایی دو طبقه نشیمن های خانه با طراحی های متفاوت از هم جدا شدند; یکی به عنوان نشیمن مهمان و دیگری نشیمن راحتی برای استراحت و تماشای تلویزیون در نظر گرفته شد.تفکیک نشیمن ها مبلمان کردن خانه را آسانتر کرده و با فرهنگ ایرانی هماهنگ تر است.

آشپزخانه

آشپزخانه در دکوراسیون داخلی نقش به سزایی دارد.در این طراحی آشپزخانه به خوبی مبله می شود و وجود کابینت های لوکس و مدرن به دکوراسیون آشپزخانه ،روح می بخشد.

این کل ماجرا نیس!


وب سایت تخصصی معماری طبقه ,طراحی ,اتاق ,خانه ,تفکیک ,پلان ,اتاق خواب ,پلان ویلایی ,طبقه همکف ,اسکلت بنایی ,نشیمن مهمان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نقش رونق تولید در پدافند غیرعامل کــره مــوویــز کنکور انواع کاغذ دیواری اباذر آبادگر _kderama_kpop_ir